Sedat Girgin’in Masalsı Dünyasına Yolculuk: Abartılar Diyarı

Galeri 77, illüstratör Sedat Girgin’in dördüncü kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.  Abartılar Diyarı sergisindeki yapıtların büyük kısmı tuval üzerine akrilik çalışmalardan oluşuyor, sadece bir duvarda kâgıt üstüne karışık teknikle eserler yer alıyor. 

Sedat Girgin, illüstratörlükten gelen tekniği sürdürerek masalsı bir evren, kendine özgü karakterler yaratarak eserlerin formalarında da değişiklikler yapıyor. Eserlerine verdiği adlarla da sanatçının yarattığı kumpanyaya dâhil oluyorsunuz. ”İzole”, ”Sahne”, ”Üvertür”..

Sedat Girgin’in resimleri, Egon Shele’nin portrelerindeki ellerin yarattığı gerginliğe, Oskar Kokoscka’nın resimlerindeki tekinsizliğe, gerçeküstü sanatçıların imgelerine de saygı duruşu niteliğinde, masalsı bir evrene davet ediyor sanatçı izleyenleri..

Dijital çağda her birimiz vaktimizin büyük kısmını sanal evrende geçiriyoruz. Pandemi ile birlikte, izole yaşamlarımızda sanal gerçeklik yerini sağlamlaştırdı. 2. yüzyılın en büyük figürlerinden Guy Debord’un 70’lerde yazdığında büyük bir şok etkisi yaratan Gösteri Toplumu adlı yapıtından hareketle de bakmak mümkün sanatçının eserlerine. Günümüzde Instangram ve Facebook gibi Sosyal Medya alanları üzerinden tüketim ve çılgınlığı hoyratça yaşanmakta ve Antikçağdan bugüne zaman-mekân kavramları açısından ele aldığımızda tüketimin dehşete düşürdüğü söylenebilir.

Sanatçı bu sergisinde Gösteri Toplumu’ndan hareketle yarattığı fantastik evrenle, izole karakterlerle, sosyal medya aracılığıyla oluşan soytarılığı, hoyratlığı eleştiriyor. 

Sedat Girgin, sergi kataloğunda Cem Bölükbaşı’ya verdiği röportajda şu şekilde tanımlıyor Abartılar Diyarı’nın konseptini:

“Bu sergide ilk kişisel sergim Hayretler Sirki (2014) ve bir önceki Daha da’da (2018) değindiğim sahnede olma konusuna atıfta bulunarak abartılı dünyalar meselesini geliştirmek istedim. İnsanın sosyal medya gibi mecralarda kendini farklı gösterme çabası, tüketim toplumunun geldiği durum, özünden uzaklaşma, kendini farklı gösterme gibi düşüncelerin sergilendiği bir sahne dünyasını gibi hayal ettim sergiyi.

Çalışmaların bütününde kostümlü ve maskeli bireyler görüyoruz. Uzun yıllar illüstrasyon alanında deneyimim olduğundan sergiyi hikâyeleştirmeye çabaladım ve bir kumpanya veya bir tiyatro sahnesiymiş gibi göstermeye çalıştım.

Sedat Girgin’in ”Abartılar Diyarı” adlı solo sergisi Karaköy Galeri 77’de 19 Aralık 2020 tarihine dek görülebilir.

Elif Hopyar

Etiketler

0 yorum “Sedat Girgin’in Masalsı Dünyasına Yolculuk: Abartılar Diyarı”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest